Functie titel
Vertegenwoordiger buitendienst – retail
Bedrijfsprofiel
De organisatie is een onafhankelijk en ondernemend familiebedrijf dat ruimschoots 30 jaar de verkoop, marketing en distributie verzorgt van food products op de Nederlandse markt. Zij vertegenwoordiger momenteel een dertig tal merken in diverse categorieën. Prroducten zijn o.a. frisdranken, sauzen, snacks, snoepwaren etc. Het bedrijd heeft een eigen opslag en transport en bedient een distributienetwerk. Deze realiseert volledige ontsluiting van de Nederlandse food markt. Klanten van deze organisatie zijn horecagelegenheden, tankstations, cafetaria etc.
Functie
Het werven van nieuwe klanten in voornamelijk de grote steden met de eerste focus op Amsterdam binnen Out of Home (waaronder catering, gastronomie, hotellerie, leisure en petrol). Dit doe je zodanig dat dit bijdraagt aan een optimalisatie van distributie, zichtbaarheid, omzet, rendement en groei van de merken.
Je voert koude acquisitie door gemiddeld 15 bezoeken per dag bij nieuwe klanten te doen en bouwt snel gericht distributie.
Verantwoordelijkheden en taken
– Het opbouwen, uitbreiden en onderhouden van relaties met klanten gericht op de verkoop en de optimale positie van de organisatie merken en uitbreiding van distributiepunten binnen het aangewezen rayon of project. Tevens verantwoordelijk voor regionale groot- en drankenhandels.
– Op een creatieve manier zorgdragen voor de totstandkoming en uitvoering van promoties, acties, introducties en andere activiteiten bij klanten en waarborgen van een correct relatiebeheer.
– Het uitvoeren van checks en zorgdragen voor een optimale presentatie van de merken en promotiematerialen.
– Tijdige en volledige rapportage en administratie met betrekking tot de verkoopactiviteiten en alle zaken die de commerciële activiteiten beïnvloeden. Waaronder het maken en uitbrengen van offertes, het opstellen van bezoekrapporten, het uitwisselen van informatie en afstemmen met collega’s van eigen en betrokken afdelingen.
– Het actief continu verzamelen en interpreteren van informatie, signaleren van trends en kansen in de markt en bij relaties en het maken van concrete voorstellen om hierop in te spelen.
Functie eisen
Wat wordt gevraagd?
– 2 – 5 jaar werk-/stage ervaring;
– MBO/HBO werk- en denkniveau;
– Harde eis: Rijbewijs B;
– Harde eis: woonachtig in een straal van 25 km rond Hilversum;
– Proactieve en representatieve houding;
– Volledige inzet en motivatie;
– Commercieel en gedreven salestalent;
– Talent in het bouwen en onderhouden van relaties;
– Per direct beschikbaar, 40 uur per week;
– Ervaring in de sales is een pré, evenals kennis van de foodmarkt;
– Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Aanbod
Wat biedt de organisatie?
– Auto van de zaak;
– Telefoon van de zaak;
– iPad van de zaak;
– Interne salestrainingen;
– Marktconform salaris.